Skled på isen - fikk erstatning for ødelagt skulder

Som følge av hendelsen pådro kvinnen seg en langvarig skade i skulderen. Fem år etter ulykken var smertene fremdeles betydelige.

Kvinnen skled på isen. I det hun skled tok hun et brått tak i armen til kjæresten som gikk ved siden av, for å holde seg på beina. Skulderen ble som følge av dette dratt oppover og bakover, og kvinnen opplevde umiddelbart smerter i høyre skulder. Som følge av hendelsen pådro kvinnen seg en langvarig skulderskade.

Forsikringsselskapet avslo erstatning for skulderskade

Kvinnen hadde ulykkesforsikring hos det aktuelle forsikringsselskapet, og krevde utbetaling av erstatning i etterkant av ulykken. Dette kravet ble avslått av forsikringsselskapet. I tillegg krevde kvinnen dekning av kostnader for utredning hos en objektiv spesialist. Også dette kravet ble avslått av forsikringsselskapet. Kvinnen tok etter dette kontakt med Osloadvokatene for hjelp.

Spesialisterklæring fastslo rett på invaliditetserstatning

Osloadvokatene forsøkte å få forsikringsselskapet til å dekke kostnadene til utredning hos spesialist, for å få oversikt over skaden kvinnen hadde pådratt seg. Forsikringsselskapet fastholdt avslaget om dekning av utgifter til spesialisterklæring. Osloadvokatene søkte deretter dekning av utgifter til spesialisterklæring via rettshjelpsdekningen. Denne søknaden ble det gitt medhold i, og det ble deretter utarbeidet en spesialisterklæring. Denne spesialisterklæringen konkluderte med at kvinnen hadde krav på invaliditetserstatning.

Forsikringsselskapet opprettholdt avslaget

På tross av at spesialisterklæringen konkluderte med at kvinnen hadde krav på invaliditetserstatning, opprettholdt fremdeles forsikringsselskapet sitt avslag. Avslaget ble begrunnet med at deres egen rådgivende lege hadde ment at kvinnen ikke hadde krav på erstatning.
Etter dette avslaget sendte Osloadvokatene ut et prosessvarsel til forsikringsselskapet. Forsikringsselskapet valgte fremdeles å fastholde avslaget. Osloadvokatene tok deretter ut søksmål for tingretten.

Kom til enighet om erstatning for skulderskade

Forsikringsselskapet ønsket ikke at det skulle bli en rettssak, og var endelig villige til å gå inn i forhandlinger om utbetaling av erstatning til klient. Det ble gjennomført forhandlinger, og selskapet kom med flere tilbud. Til slutt kom partene til enighet om et erstatningsbeløp.

Denne saken viser at det kan være vanskelig å nå frem med et krav om utbetaling av erstatning fra et forsikringsselskap. Forsikringsselskapet fremstår ofte som en sterk motpart, og det vil derfor ofte være avgjørende med bistand fra en advokat som har erfaring fra lignende saker.

Fikk dekket sine utgifter til juridisk bistand

I denne saken fikk kvinnen dekket alle sine kostnader for juridisk bistand. For å oppnå dette måtte Osloadvokatene søke om å få dekket utgiftene fra både Fylkesmannen og forsikringsselskapet. Dette viser at advokatens kunnskap om de ulike dekningsmulighetene kan være avgjørende for hvorvidt du får dekket alle dine utgifter til juridisk bistand eller ikke.

Kontakt Osloadvokatene om du har vært utsatt for en ulykke og fått en skade